Hästar hästar hästar hela dagarna!

Här kommer ni få veta hur jag tänker när jag rider mina ponnysar!
Vi börjar med Toontje!
Jag brukar tänka mycket lågform och ganska mycket samlat men ändå väldigt lugnt han gillar att få gå i sitt eget tempo  ofta han kan protestera när jag försöker samla mycket även fast han gillar de så vill han ofta gå i din egen fart så jag vet inte men han är en gubbe i sina bästa dar? Eller vad man brukar säga?!
Nu till Chattanooga
När jag rider henne tänker jag både låg och hög form eftersom hon har lätt att komma bakom lod så då brukar jag ynka mycket framåt och lite högre form men hon trivs att gå där och såklart så går hon ofta i låg form med annars sätter hon inga muskler!
Men jag vill att hon sätter dom rätt i början!
De börjar komma resultat nu över ryggen och man märker att hon trivs med sitt arbete som vi gjort och gör dagligen.
Satt mitt tänkande till häst är väldigt olika på mina ponnysar de är ofta folk säger ja men vad kul att du hittat två lika  ponnysar!! Fast så är de inte dom är faktiskt helt olika nästan inte lika nånstans haha så fe är svårt att rida två olika men de är väldigt bra träning att rida mycket olika hästar och kunna träna på rutinerade hästar och orutinerade hästar.
Där man lär dig mest är väll på sina egna hästar tycket iallafall jag, för där har ju bara jag satt grunderna för jag har verkligen inte fått två stjärn ponnysar utom dom har blivit två stjärn ponnysar!😊🐴👌

Kommentera här: